خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/10/30 - 14:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سلیمی با یادآوری دخالت عطاری ها در امور پزشکی:

بخش عمده عطاری ها غیرمجاز هستند

نماینده مردم سمیرم در مجلس ضعف نظارت و بی توجهی نسبت به ساماندهی عطاری ها را علت فروش داروهای غیرمجاز در این مراکز دانست و گفت: بخش عمده عطاری ها غیرمجاز هستند.

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه بخش عمده عطاری ها غیرمجاز هستند در رابطه با پلمب 11 عطاری غیرمجاز در کرج، گفت: متاسفانه ضعف نظارت و بی توجهی نسبت به ساماندهی عطاری ها موجب بروز تخلفات زیادی در این حوزه شده و هر چند سال ها است با تخلفات متعددی از سوی این مراکز روبرو هستیم اما تاکنون گامی برای ساماندهی آنها برداشته نشده است.











طب سنتی


عطاری ها حق تجویز دارو را ندارند و نباید در امور پزشکی دخالت کنند



نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری فروش داروهای غیرمجاز در عطاری ها با تاکید بر اینکه این مراکز حق تجویز دارو را ندارند و نباید در امور پزشکی دخالت کنند، افزود: برخی عطاری ها حتی تخصص و تجربه لازم برای ارائه گیاهان دارویی را ندارند بنابراین دستگاه های ذی ربط با تشدید نظارت ها نباید اجازه دهند این مراکز نسبت به تجویز دارو اقدام کنند.



وی بر ضرورت تشدید نظارت ها بر فعالیت عطاری ها تاکید کرد و گفت: تجویز دارو وظیفه پزشک است در این رابطه نیاز است وزارت بهداشت برنامه ریزی مناسبی را برای ساماندهی عطاری ها داشته و با تشدید نظارت ها آنها را نسبت به اخذ مجوز و پروانه کسب ملزم کنند.



وزارت بهداشت باید عطاری های غیرمجاز را شناسایی کند/ عطاری ها باید شناسنامه دار شوند



این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وزارت بهداشت باید عطاری های غیرمجاز را شناسایی کند، تصریح کرد: تمامی عطاری ها باید شناسنامه دار شوند و نظارت بر توزیع و ارائه داروهای گیاهی به صورت دقیق انجام شود.



سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی افزود: به طور قطع اگر نظارت مناسبی بر روند فعالیت عطاری ها صورت نگیرد سلامت مردم در معرض تهدید قرار گرفته و دود بی توجهی به چشم مردم می رود.



سلیمی یادآور شد: در برنامه ششم وزارت بهداشت موظف به ادغام طب ایرانی – اسلامی در نظام سلامت شده در این رابطه می طلبد وزارت بهداشت به این موضوع توجه جدی داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 272088
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار